דפים

יום שני, 30 באפריל 2012

המסע של גלי שבתאי -מטפלת הולסטית - Holistic treatment




גלי שבתאיילדה טובה ירושלים המאמינה בטוב ובחיובי, מטפלת הוליסטית, משוררת ואימא במשרה מלאה, מספרת בריאיון בלעדי לבלוג על שיטת הטיפול החדשנית שהיא מעבירהשיטה המומלצת לכל אחד בכל גיל

גלי שבתאי | ריאיון מיוחד לבלוג

במסגרת הריאיונות המיוחדים לבלוג בחרתי הפעם להתמקד בנושא הבריאות ולראיין את גלי שבתאי, מטפלת מוסמכת בשיטת "המסע". גלי היא גם משוררת, וספר שיריה הראשון "קטיפה" יצא בהוצאת "גוונים". אם מעניינת אתכם בריאותכם הנפשית והגופנית מומלץ לכם לקרוא את הריאיון.   
מהי שיטת "המסע"?
"'המסע' היא שיטה המבוססת על הרעיון שלתָּאים בגוף יש זיכרון, לכל תא בגופנו יש זיכרון, זיכרון תָּאִי, והוא זוכר כל מה שהגוף עובר במרוצת הזמן. תינוק נולד טהור, צח, נקי ונוצץ כיהלום. עם השנים היהלום מתלכלך ומצטבר לכלוך, המתבטא בזיכרונות העבר, טובים ורעים כאחת. בטיפול אנחנו מנקים את הלכלוך שכבה אחר שכבה, ומביאים לשינוי. אנו מחזירים את היהלום לקדמותו. אפשר לדַמות זאת לניתוח שבו מסירים את החלק המיותר מהגוף." 
מה מייחד את "המסע" משיטות טיפול אחרות? 
"מה שמייחד את 'המסע' - להבדיל  משיטות אחרות - שלא נכנסים לשיחות על העבר, אלא פותרים נקודתית את הבעיה דרך החכמה של הגוף הרפוי. כשהגוף בהרפיה מלאה אנו ממירים את מה שהגוף זוכר מזיכרון שלילי לזיכרון חיובי, לסליחה. נוגעים בנקודה הבעייתית והכואבת ומנקים. בלי לחטט בזיכרונות העבר."
"המסע" מבוסס על שילוב של כמה שיטות, למיטב הבנתי, הלוא כן?
"אכן, 'המסע' משתמש בשיטות שונות לריפוי, דוגמת nlp (שיטה לפיתוח תקשורת מוּדעת המסייעת לריפוי, יב"ח), דמיון מודרך ועוד. 'המסע' הוא שילוב של שיטות אלו, מכל שיטה 'לקח' משהו ופיתח אותו. הגישה הכללית של 'המסע' היא שמילים בוראות מציאות: תחשוב שלילי יהיה שלילי, בבחינת נבואה שמגשימה את עצמה, תחשוב חיובי - יהיה חיובי. שיטת 'המסע' משנה אמונה מגבילה, ממירה אמונה שלילית בחיובית."
"אדמֶה זאת לתחום המחשבים: המוח הוא החָמְרה, ולתוך חמרה זו אנו מכניסים תכנוֹת שונות במהלך השנים. 'המסע' היא מעין תכנת אנטי וירוס ממתקדמת התוקפת את התכנות הרעות שאנו מכניסים לחמרה שלנו, למוח, וממירה אותן בתכנות טובות, חיוביות."  
למי בעצם מיועד "המסע"?
"'המסע' מיועד לכל אחד, לכל מי שמעוניין לשפר את איכות חייו ולחיות בשלווה נפשית וגופנית. מיועד לכל מי שרוצה לשפר את שמחת החיים שלו."
"חשוב לי לציין, שלא צריך לחכות עד שהגוף יגיע למצב של חרדה או מחלה כדי לעבור את הטיפול. כל אדם יכול להגיע לשמחת חיים מספקת ואף ליותר מזה, גם מי שבריא לחלוטין. כל אדם זכאי להסיר מעבָרו מסע ומשא מיותרים. לכן הטיפול מומלץ לכולם." 
האם הטיפול מתאים גם לילדים?
"בוודאי, יש גם טיפול 'מסע' מיוחד לילדים, החל בגיל חמש. 'המסע' לילדים שונה מזה של המבוגרים, הוא מלוּוה במשחקים, בציור ובהנאה כללית. הילד מוביל לַזיכרון שהוא רוצה לטפל בו, ועובר תהליך של סליחה. הגישה עם ילדים משחקית יותר, בקצב האישי של כל ילד וילד, ומותאמת לאופי של הילד. למשל, הילד מתבקש לצייר ציור של ילד, ולתאר כל רגש בצבע שונה. הצבע מסייע להכניס את הילד להתמודדות עם רגשות.""'המסע' לילדים יעיל בטיפול בילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, מקשיים חברתיים, מפחדים או חרדות, ממחלות גופניות שונות כמו אלרגיות ועוד."
אז "המסע" עשוי לפתור גם בעיות גופניות?
"כפי שאמרתי בתחילת הדברים, הגוף שלנו זוכר הכול. לכן אם קרה לנו משהו שלילי, זה יתבטא גם בגוף. אספר לך משהו: מפתחת השיטה היא ברנדון בייס, שהייתה מרצה לבריאות טבעית ולריפוי הוליסטי. היא פיתחה את השיטה בדרך מקרה. ביום בהיר אחד נודע לגברת בייס שיש ברחמהּ גידול סרטני בגודל של כדורסל. בייס, שהאאמינה בטיפול טבעי, סירבה לעבור ניתוח, והחלה בחיפושים חלופיים. כך פיתחה את 'המסע', ולאחר שישה שבועות נתבשרה שהגידול נעלם כלא היה. מקרה זה הוא רק אחד מני רבים."
"זיכרון רע יוצר חסימה העלולה לגרום למחלות. לכן בהמרת הזיכרון הרע לזיכרון טוב גם המחלה הגופנית נעלמת."
ואו, נשמע מעולה. איך זה שלא שמענו על השיטה כאן בארץ?
"בעולם השיטה קיימת כבר כמה שנים, ומוכּרת לצורך טיפול בסרטן ובמחלות נוספות. לארץ הגיעה השיטה רק לפני שלוש שנים, ועדיין לא זכתה להכרה מלאה. אולי ריאיון זה יסייע להכיר בה."
גלי שבתאי. מטפלת הוליסטית ומשוררת
 גלי שבתאי. מטפלת הוליסטית ומשוררת

שאלה שמסקרנת כל אחד מן הקוראים, אני מניח, והיא איך הגעת לתחום זה? ובכלל, ספרי מעט רקע על עצמך.
"טוב, אני ירושלמית מבטן ומלידה, דור שלישי בירושלים, ילידת שכונת בית הכרם. כבר כילדה עניין אותי העיסוק בנפשו של האדם, וכל חברותיי לכיתה ידעו כי אני 'פסיכולוגית', ושפכו את לבן לפניי. למדתי סוציולוגיה, אנתרופולוגיה חברתית ומקרא. במשך השנים למדתי נושאים הקשורים לנפש, למדתי תזונה מוּדעת וריפוי טבעי, אבל הרגשתי שחסר חלק בתצרף. אז קראתי את הספר 'המסע' ונכבשתי בקסמיו. השתלמתי בשיטת 'המסע', עברתי קורסים וסדנאות גם בגרמניה, וכיום אני מטפלת מוסמכת בשיטת 'המסע'." 
האם אפשר לומר שבשיטת "המסע" המטופל עובר היפנוזה?
"לא, אין כל היפנוזה בשיטה זו. המטופל נמצא במוּדעות מלאה, ותוך כדי שיחה בתהליך של דמיון מודרך הוא עובר למצב של הרפיה. אפשר לומר שהמטפל מציב מראה למטופל."
את יודעת, יש גישה הפוכה הטוענת שלא טוב לחזור לעבר, עדיף לשכוח את הרע ולחשוב על העתיד.
"כן, זה נכון במודע, במודע באמת לא טוב להיזכר בדברים השליליים ועדיף לשכוח את העבר הלא טוב. אבל כמו שאמרתי, הגוף זוכר, והוא זוכר הכול, שלילי וחיובי. הגוף הרי נמצא אתנו כל חיינו, לכן רצוי לטפל בו, ואם לא מנקים את ה"לכלוך" המצטבר הגוף יחסום אותנו. ב'המסע' הטיפול נקודתי ומתייחס ללכלוך עצמו." 
איך עוברים את הטיפול וכמה הוא עולה?
"כל טיפול אורך שלוש שעות. אפשר להגיע לטיפול חד־פעמי, אבל רצוי להגיע לסדרה של טיפולים, במיוחד אם רוצים להעמיק ולפתור גם בעיות גופניות. שלוש שעות טיפול עולות 350 ש"ח. מי שקובע מראש סדרה של חמישה טיפולים זכאי להנחה בשווי עשרה אחוזים."
גלי שבתאי, מטפלת הוליסטית ומשוררת, מטפלת מוסמכת בשיטת "המסע".
____________________________

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה